Bureau Social Media

Alle Social Media wijsheid samengevat in één tweet

Er was eens een goeroe. En dat was niet alleen een wijs man maar ook een zeer goed man.

Elk jaar dat hij jarig was wachtte hij niet op zijn cadeaus maar gaf ze weg en deelde zijn geluk. Dit was het jaar dat hij vijftig werd.

Hij wilde graag iets speciaals doen, iets groots. Wat hij wilde is dat zijn publiek alle wijsheid betreffende Social Media bezat.

Want door elkaar te inspireren en te delen, konden ze ook geluk ervaren zonder hem, mocht dat ooit het geval zijn. Precies dit werd zijn plan.

Hij nodigt al zijn wijze mensen uit op zijn kantoor. De professoren, specialisten, visionairs en doktoren. Alle slimmerds van het land.

Hij zegt tegen ze: jullie krijgen acht weken. Ik wil dat jullie alle wijsheid betreffende Social Media verzamelen want dat wil ik geven aan mijn publiek. Onder de indruk van de woorden van de wijze goeroe struinde ze het internet af. Zoeken, in alle hoeken. Ze verzamelen al wat waarde had en juist was. Precies twee maanden later komen ze bij de goeroe aangerend: goeroe,goeroe het is ons gelukt!

Ze nemen hem mee naar de overleg ruimte, de deuren gaan open, en daar ligt een grote berg boeken, schriften en hand-outs. De goeroe is diep onder de indruk, hij krabt achter zijn hoofd en zegt; dit is prachtig maar…., Hoe moet ik dit in hemelsnaam geven? Dit is zo ongelofelijk veel.

Neem nou nog eens vier weken en breng de grote hoop terug tot twee velletjes papier.

Alle wijsheid betreffende Social Media op twee velletjes papier, zodat ik het kan geven aan al het publiek waar ik zoveel van houd.

Volledig in de war stuiven de wijze mannen en vrouwen weer huiswaarts. Driftig beginnen ze alles te lezen en samen te vatten. Overleg, nog eens lezen, weer overleg, knippen ,schaven en schuren. En exact een maand later komen ze weer aangerend.

Met een blos op de wangen en twee velletjes papier wapperend in de lucht. Goeroe, goeroe, het is ons gelukt!

Ze overhandigen de goeroe de blaadjes, hij leest en schiet vol. Een traan loopt over zijn wangen en zegt: Dit is geweldig , dit is geniaal maar… het is nog steeds teveel. Mijn publiek moet er morgen direct mee aan de slag kunnen.

Je krijgt van mij nog zeven dagen en dan moet je alle wijsheid betreffende Social Media hebben samengevat in tien woorden van twee letters! Compleet verslagen verlaten de wijze mannen en vrouwen het kantoor. Alle wijsheid betreffende Social Media in tien woorden van twee letters. Dat is onmogelijk.

In paniek gaan ze nogmaals in overleg. Weer lezen , weer schaven, knippen en nog eens lezen. En klokslag twaalf uur op de allerlaatste dag komen ze aangerend met een klein briefje wapperend in de wind.

Een klein velletje met daarop de titel “alle wijsheid betreffende Social Media” en daaronder tien woorden van twee letters!

Dat briefje heb ik gevonden. En dat is mijn cadeautje, voor jou

Dit is wat er op stond IF IT IS TO BE, IT IS UP TO ME

En dan beloof ik jullie uit de grond van mijn hart, dat je alles wat je betreffende Social Media hebt geleerd en alles wat je nog gaat leren dat je daar helemaal niets aan hebt…

Als je daar helemaal niets meer mee doet.

En ik beloof je wanneer je Social Media serieus neemt, oefent en toepast, je versteld staat van wat je allemaal kunt bereiken.

En als je het allemaal niet meer kunt bolwerken en je wilt je eigen team wijze mannen die je verder helpen, denk dan eens aan ons.

Ik wens je alle succes van de wereld.

Dit blog is een bewerkte versie van een verhaal van Remco Claassen uit het boek verbaal meesterschap. Als adviseur is hij nauw betrokken bij Bureau Social Media en geeft hij mede inhoud aan de ontwikkeling van het bureau.