Korte introductie: Facebook Advertising

Facebook, wie maakt er geen gebruik van? Bijna iedereen. Maar hoe kun je effectief gebruik maken van de advertentiemogelijkheden? Hoe zorg je ervoor dat bezoekers converteren in transacties? Laat je niet van de wijs brengen dat het allemaal draait om likes. Want likes zijn geen sales. Met een goede doordachte Facebook Advertising campagne betaal je niet voor de likes, maar voor daadwerkelijke leads of sales.

Waarom, wat en hoe

Wil je meer bezoekers en conversies op je website? Facebook Advertising is hiervoor een ideaal kanaal. Met een fractie van de kosten, vergeleken met Google Adwords campagnes, kun je vandaag al je doelgroep bereiken.

Cost per Lead en Cost per Action?

Hoe zorg je ervoor dat je stuurt op basis van Cost per Lead en Cost per Action? Met een goede doordachte Facebook campagne sturen wij bezoekers naar een specifieke van te voren opgemaakte landingspagina. Via een meetpixel kunnen we precies achterhalen hoeveel transacties hebben plaatsgevonden. Hierdoor kunnen we dagelijks bijsturen op de gewenste targets.

In drie fasen naar succes

We maken gebruik van een effectief systeem dat zich keer op keer bewezen heeft. Elke campagne bestaat uit 3 fasen: testen, verifiëren en opschalen. Tijdens de testfase richten we ons op een bredere doelgroep. We verzamelen informatie om een ideaal klantprofiel op te stellen.

Analyse

Na het testen analyseren we de gegevens. We stellen nieuwe hypotheses op. Als tweede stap zullen we deze hypotheses verifiëren. We testen verschillende afbeeldingen en testen door om tot een optimaal resultaat te komen. Hebben we eenmaal een winnaar gevonden? Dan gaan we de campagne opschalen. We zullen voor een nader te bepalen looptijd alles uit de campagne halen, om zo tot een maximale ROI te komen. Want dat is uiteindelijk waar Facebook Advertising daadwerkelijk om draait: met zo min mogelijk kosten de juiste marketingdoelstelling te realiseren.

facebook advertising

Meer informatie nodig? Neem vrijblijvend contact met ons op: