bureau social media

Plakje worst is heel social

Weet je het nog? Het plakje worst bij de slager!

Hiermee geeft de slager je extra aandacht en bedankt je impliciet voor je aanwezigheid in zijn winkel. Tevens geeft hij een sample van zijn product en laat je kennismaken met zijn kwaliteit.

Ik was het even vergeten, want ik kwam te vaak in de supermarkt en niet bij de slager. Maar door mijn dochter die graag winkelt, ondervond ik maar weer eens dat extra aandacht voor je klant altijd zin heeft.

En het werkt! Want ik kom weer bij de slager en negeer nu de uitgedroogde stukkies op een papiertje bij de supermarkt.

Want wat zegt mij slager eigenlijk met zijn plakkie worst?

1) Hij ziet je en geeft je aandacht en aandacht loont;

2) Hij is trots op zijn product en laat je het proberen;

3) Het plakje worst is voor je dochter, maar hij grijpt dat gelijk aan als excuus om jou ook te geven, zo vergroot hij het bereik van zijn sampling, want wellicht wil de rest van de zaak ook een plakje?

4) Hij creëert een moment om je te spreken en toont interesse en bouwt zo aan de klantrelatie;

5) Hij vraagt naar feedback over zijn producten en komt zo te weten hoe hij aansluit bij de wensen van de klant;

6) Hij heeft een verhaal over zijn product; (deze runderen zijn van het ras charlois teroir en zijn erg lekker met winterse kost) en geeft mij de kans mijn gasten iets speciaals voor te schotelen met een verhaal;

Als klant voel ik mij daar goed bij, want ik heb het gevoel dat ik persoonlijke band met de slager ontwikkel, hij helpt met zijn verhaal aan de bewustwording van wat ik eet en het is daarbij onderdeel van een sociaal contact.

Deze aandacht van de slager zorgt ervoor dat ik het fijn vind om bij hem te komen, en:

1) Hij verkoopt meer producten aan mij;

2) Hij bouwt aan een relatie en creëert loyaliteit;

3) Hij heeft “new business” aan mijn dochter (ze hoeft maar “worst” te roepen en ik ben naar de slager)

4) Hij geeft mij een verhaal zodat ik indruk op mijn vrienden kan maken en verzorg daarmee zijn marketing;

Dit is geen natuurlijk geen rocket science maar gewoon oprechte aandacht van een bevlogen ondernemer. Hij creëert met zorg en aandacht zijn producten en vriendelijke service en daardoor waarderen zijn klanten zijn aanbod.

Let op!
Aandacht loont en zorgt naast een intensief contact ook voor waardering van je klanten. Ga eens na hoe jij dit kan toepassen binnen bijvoorbeeld je Social media inspanningen. Hoe kun je binnen de online verbinding dit gevoel nabootsen?

Grote kans, wanneer je dit consequent toepast op meer klanten kunt rekenen!

Succes met aandacht geven!