Waarom het organisch bereik op Facebook afneemt?

Ik merkte het al in de pagina’s van klanten, maar nu heeft Facebook gesproken en uitgelegd, hoe dit komt. Het Engelse artikel heb ik door de vertaalmachine gehaald en hier en daar een wijziging aangebracht. Hierdoor is het niet foutloos Nederlands, maar wel begrijpbaar.

Je kunt hier het hele originele artikel lezen 

Vertaling door Google translate en een beetje van mezelf. Het artikel is geschreven door Brian Boland, hoofd advertenties Product Marketing team op Facebook.

Organisch bereik op Facebook: Antwoord op uw vragen

In de afgelopen maanden heb ik artikelen gelezen en de vragen beantwoordt van veel mensen die bezorgd zijn over de daling van de organisch bereik voor hun Facebook-pagina’s. Organische bereik verwijst naar hoeveel mensen je gratis kunt bereiken op Facebook door het plaatsen van uw pagina. Mijn collega’s en ik op Facebook begrijp dat dit een pijnpunt voor veel bedrijven is geweest, en we zijn toegewijd om te helpen begrijpen wat er achter deze verandering zit, zodat uw bedrijf kan slagen op Facebook. Vandaag wil ik graag een aantal vragen die we hebben gehoord beantwoorden.

Waarom het organisch bereik afneemt?

Er zijn twee belangrijke redenen.

De eerste reden betreft een simpel feit: Meer en meer inhoud wordt gemaakt en elke dag gedeeld. Je hebt waarschijnlijk gemerkt hoe dit is veranderd. Gewoon een paar jaar geleden, het delen van belangrijke momenten en ervaringen, artikelen die u hebt gelezen, en foto’s en video’s van uw dierbaren was een relatief arbeidsintensief proces. Vandaag de dag, dankzij apparaten zoals smartphones, kunnen veel mensen content delen met slechts een paar uithalen van de vinger of drukken van een knop.

Er is wordt nu veel meer inhoud gemaakt dan voorheen. Gemiddeld zijn er 1500 verhalen die zouden kunnen verschijnen in een persoon News Feed elke keer dat ze inloggen op Facebook. Voor mensen met veel vrienden die een pagina leuk vindt, kan maar liefst 15.000 potentiële verhalen elke keer dat ze inloggen op verschijnen.

Als gevolg hiervan, de concurrentie in News Feed – de plek op Facebook waar mensen bekijken de inhoud van hun familie en vrienden, maar ook van bedrijven – neemt toe, en het is steeds moeilijker voor elk verhaal om de blootstelling te krijgen in Nieuws Feed. Naast de groei van de inhoud, zijn mensen ook wens meer pagina’s. Directeur Facebook’s van product management voor News Feed vertelde TechCrunch dit april het totale aantal pagina’s geliefd bij de typische Facebook gebruiker groeide met meer dan 50% vorig jaar. Met elke nieuwe pagina leuk vinden, de concurrentie in News Feed stijgt nog verder.

De tweede reden impliceert hoe News Feed werkt. In plaats van mensen te laten zien van alle mogelijke inhoud, is News Feed ontworpen om elke persoon de inhoud die het meest relevant is om te laten zien op Facebook. Van de 1500 + verhalen een persoon zou kunnen zien wanneer ze inloggen op Facebook, News Feed displays ongeveer 300. Om te kiezen welke verhalen te tonen, News Feed rangschikt elk mogelijk verhaal (van meer naar minder belangrijk) door te kijken naar duizenden factoren ten opzichte van elkaar persoon.

In het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke veranderingen te verbeteren hoe News Feed kiest inhoud gemaakt:

We zijn beter in het weergeven van inhoud die daardoor een hoge kwaliteit kregen. En we hebben de News Feed spam opgeruimd. Als gevolg van deze veranderingen, is News Feed steeds boeiender, zelfs als de hoeveelheid inhoud die wordt gedeeld op Facebook blijft groeien.

Elk stukje content van elke vriend en Pagina – – Waarom niet gewoon alles laten zien en mensen te laten beslissen wat ze willen zien?

Verschillende andere online-feed platforms tonen alle content in real time. Maar het real-time benadering heeft beperkingen. Mensen hebben alleen zo veel tijd om verhalen te consumeren, en mensen missen vaak inhoud die niet in de richting van de top staat. Dit betekent dat ze vaak niet de meest waardevolle inhoud krijgen te zien.

In onze tests, hebben we altijd gevonden dat de News Feed ranking systeem  mensen een betere, meer boeiende ervaring op Facebook biedt. Bovendien, gezien de hoeveelheid content in de gemiddelde News Feed, met behulp van een real-time systeem voor de inhoud zou zelfs leiden tot organische bereik Pages ‘nog verder zullen dalen.

Is organisch bereik vallen omdat Facebook probeert om meer geld te verdienen?

Nee, ons doel is altijd om de beste ervaring voor de mensen die Facebook gebruiken te bieden. Wij zijn van mening dat het leveren van de beste ervaringen voor mensen profiteert ook de bedrijven die Facebook gebruiken. Als mensen zijn actiever en betrokken met verhalen die in de News Feed lijken, ze zijn ook meer kans om actief te zijn en bezig zijn met de inhoud van het bedrijfsleven.

Is Facebook de enige marketing platform dat is gezien de daling van de biologische handbereik?

Veel grote marketing platformen hebben dalingen in organische bereik gezien. Online zoekmachines, bijvoorbeeld, op voorwaarde dat een groot deel van vrije verkeer naar bedrijven en websites als ze in eerste instantie gelanceerd. Mensen en bedrijven stroomden naar deze platforms, en als de diensten groeiden was er meer concurrentie te hoog in de zoekresultaten te rangschikken. Omdat de zoekmachines moest veel harder werken om de meest relevante en nuttige inhoud oppervlak, bedrijven uiteindelijk zag verminderde organisch bereik.

Terwijl vele platformen ervaren een verandering in organische bereiken, sommige zijn meer transparant zijn over deze veranderingen dan anderen. Facebook heeft altijd een duidelijke, gedetailleerde, bruikbare rapporten die bedrijven helpen te zien wat er gebeurt met hun inhoud gewaardeerd. En na verloop van tijd zullen we blijven uitbreiden en verbeteren van onze reeds sterke rapportage tools.

Ok, er is nu meer inhoud. Maar wat is de waarde van het hebben van meer mensen zoals mijn pagina? Ik betaalde goed geld voor mijn fans op Facebook, en nu kan ik niet zo veel van hen te bereiken.

Fans absoluut waarde.

Fans maken uw advertenties effectiever. Wanneer een advertentie heeft sociale context – met andere woorden, wanneer een persoon ziet hun vriend houdt van uw bedrijf – uw advertenties geven gemiddeld 50% meer herinnering en 35% meer online omzet groei.

Fans maken ook de advertenties die u draaien op Facebook efficiënter in onze advertenties veiling. Advertenties met sociale context zijn een signaal van de positieve kwaliteit van de advertentie, en leiden tot betere veilingprijzen.

Zoals waar ze wonen, en hun voorkeuren en interesses – – Je kunt inzichten over je fans om de beslissing te informeren over het bereiken van uw huidige en potentiële klanten

Fans kunnen uw bedrijf geloofwaardigheid geven

Fans kunnen uw beste klanten vertegenwoordigen, maar het is belangrijk op te merken dat ze niet al uw klanten of potentiële klanten vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld, als auto dealer heeft u 5.000 fans, die fans vertegenwoordigen slechts een fractie van de mensen die belangrijk voor uw bedrijf. Fans kunnen u helpen uw zakelijke doelstellingen op Facebook te bereiken, maar fans moeten niet worden gezien als een doel op zichzelf.

Ja, hoe moet ik Facebook gebruiken voor mijn bedrijf?

Organisch gehalte heeft nog steeds waarde op Facebook, en pagina’s die grote inhoud te publiceren – inhoud die mensen leert iets, vermaakt ze, maakt ze denken, of op een andere manier waarde toevoegt aan hun leven – kunnen nog steeds mensen in Nieuws Feed bereiken. Echter, vooruitlopend organische bereik kan onvoorspelbaar zijn, en met een stuk van de inhoud “viral te gaan” zelden overeen met een bedrijf de kerndoelen. Uw bedrijf zal veel meer waarde zien als je Facebook gebruikt om specifieke zakelijke doelstellingen te bereiken, zoals het rijden in-store sales of stimuleren app downloads.

Zoals TV, zoeken, kranten, radio en vrijwel elke andere marketing platform, Facebook is veel effectiever wanneer bedrijven gebruiken betaalde media te helpen hun doelen te bereiken. Uw bedrijf zal niet altijd op de eerste pagina van een zoekresultaat, tenzij je betaalt om een ​​deel van die ruimte. Evenzo, betaalde media op Facebook kunnen bedrijven een breder publiek meer voorspelbaar te bereiken, en met een veel grotere nauwkeurigheid dan organisch gehalte.

Kunnen bedrijven slagen op Facebook met een verminderde organisch bereik?

Natuurlijk. Hier zijn een aantal bedrijven – groot en klein – die sterke resultaten gezien hebben door het gebruik van Facebook te reiken dan hun fans:

Rice Creek Family Dentistry wilde haar klantenbestand laten groeien om een tweede locatie te ondersteunen en te verhogen afspraken tussen bestaande patiënten. De praktijk loopt nu advertenties in News Feed koppelen patiënten om een ​​eenvoudig te gebruiken app afspraak.

Karaoke Heroes, een superheld thema karaoke bar, gebruikt haar pagina regelmatig om te communiceren met klanten, terwijl ook het gebruik van Facebook Ads om mensen te laten zien wanneer hun vrienden gebeurtenissen hebben deelgenomen aan de bar

Cadbury zag bedrijfsresultaten die TV voor efficiency geëvenaard door te focussen op het bereiken van 16-24-jarigen in Nieuws Feed

Salesforce aanvankelijk bekeken Facebook als een manier om te gaan met bestaande klanten, tot het gebruik van Facebook Ads om kwalitatief hoogwaardige en kosteneffectieve leads, snijden de kosten-per-lead doelpunt van meer dan 50%

U kunt onze Succesverhalen sectie voor veel meer bedrijven die groeien met Facebook te zien.

Hoe weet ik dat de dingen zullen niet blijven veranderen?

We zullen altijd innoveren namens de mensen die Facebook gebruiken. En we moeten meer transparant met en nuttig zijn om de bedrijven die de markt op Facebook zijn. We werken er hard aan om onze communicatie over aanstaande product veranderingen te verbeteren. Bijvoorbeeld, in april hebben we u laten weten over hoe rechter kolom advertenties zal veranderen om de betrokkenheid te vergroten en om het gemakkelijker maken voor bedrijven om deze advertenties te maken. We zijn toegewijd om te helpen uw bedrijf te laten groeien en ervoor zorgen dat u het meeste uit uw investering in Facebook haalt.

Laat ons weten wat je denkt en als je meer vragen in de comments. Oprechte dank voor de samenwerking met ons.

Brian Boland leidt de advertenties Product Marketing team op Facebook.