bureau social media

Wat doe je als je draadloze speakertjes zoekt?

Wat doe je als je draadloze speakertjes zoekt, of de beste fitness club of een leuke vakantiebestemming? Juist, je gooit je vraag in de kring, bijvoorbeeld via Twitter of Facebook. Daar tref je een vaste groep vrienden op wiens oordeel je vertrouwt. Wat zij je aanbevelen, heeft voor jou meer waarde dan de reclamepraatjes van leveranciers van speakertjes, Pilates-lessen en vakantiereizen.

 

‘Likes’ en gedeelde berichten op Facebook zijn goud waard voor iedereen die iets te verkopen heeft. Want als mensen hun vrienden vertellen over jouw fijne fitness club, levert dat geheid leden op. Of op zijn minst bezoekers aan je Facebook-pagina, waar je ze een aanbieding kunt doen of naar je website lokken. Vervolgens kun je met gerichte acties proberen hun mailadres te krijgen, zodat je ze later nog eens per mail aan hun goede fitness-voornemens kunt herinneren. Want zo werkt het!

 

Een voorbeeld: Wij hebben laatst voor een klant een vul-in-en-win-actie gedaan die in twee weken tienduizenden likes en 34.000 mailadressen opleverde. Dat zijn dus 34.000 ‘hot prospects’, die je later kunt gaan mailen met nieuwe acties, promoties en nieuwsbrieven. Niet gek voor een investering van € 499,-! Voor nog geen anderhalve cent per verkoopkans kun je het een regelrecht succes noemen.